Різні думки з цього приводу. Тому розбирався особисто й на своєму прикладі.
Я вибрав в Debian файлову систему btrfs на том /, та том /home, диски HDD !!!!!!!
Просто порівняв візуально, “тактильно” роботу системи в іграшках до дефрагментації й після. До дефрагментації гра Civilization VI іноді мала мікрофрізи під час руху по мапі та в звуці. Після дефрагментації тома /home, куди встановлені ігри Steam - всі мікрофрізи зникли. Відчутно легше пересуватися по мапі, НІ - набагато легше пересуватися по мапі, різниця суттєва. Дефрагментацію тома /home з іграшками Steam Tomb Raider, Civilization VI, Total War Shogun 2 (розмір іграшок від 9 до 15 GB) та ще 4 іграшки сумарно до 4 GB - програма зробила, приблизно, за 40 хвилин - не довго. Може тому що btrfs? Можливо.
Тому мій висновок - дефрагментацію файлів /home проводити треба, наприклад, після встановлення гри, фільма.
Команда в терміналі для файлової системи btrfs:
btrfs filesystem defragment sync -r -v -f [-czlib] /home